Ontkracht voorbeelden van verkeerde SEO-informatie.

Wat als ik je vertel dat vijf van de meest voorkomende SEO-adviezen die er zijn helemaal verkeerd zijn? Laten we een paar rechtzetten op het gebied van SEO-misvattingen.

Het is 2021 en we kunnen met succes een raket de ruimte in lanceren, maar we kunnen de verspreiding van desinformatie op internet niet stoppen. Zelfs in zoekmachine marketing zijn er dingen die we hebben gehoord (en misschien zelfs herhaald) die kwalificeren als verkeerde zoekmachine marketing informatie, goudklompjes die we destijds als goud hebben gebruikt om onze SEO-strategieën te sturen, omdat iedereen hetzelfde dacht.

SEO is verledentijd

Van de voorspelling van Steve Ballmer dat de iPhone zou floppen naar een opiniestuk van de New York Times waarin hij beweerde dat laptops nooit aan populariteit zouden winnen, zijn er in de loop der jaren veel slechte voorspellingen gedaan. Een daarvan was dat SEO een uitstervende rage was en dat websites geen aandacht moesten schenken.

Het idee dat SEO-dood is, bestaat al sinds het begin van de jaren 2010, en werd vooral overgenomen door internetroerders die probeerden een nieuwe kijk te krijgen op een groot deel van de waanzin in de branche op dat moment. En als je je het Wilde Westen herinnert dat SEO toen was, zou je kunnen begrijpen waarom sommige mensen dachten dat het onmogelijk kon duren.

Trefwoordonderzoek doet er niet toe

Wat heeft het voor zin om voor één zoekwoord te optimaliseren als je organisch scoort voor honderden? Natuurlijk is de nadruk via zoekmachine marketing en vooral SEO verschoven van het vullen van zoekwoorden en rare, met SEO beladen koppen. We stoppen geen woorden in zinnen of zinnen in alinea’s alleen om onze zoekwoorddichtheid meer te krijgen.

Maar als je denkt dat zoekwoordonderzoek er niet meer toe doet, bewijst u uzelf een slechte dienst.

Zoekwoordonderzoek helpt u:

  • Begrijp wat jouw gebruikers daadwerkelijk in Google typen. Je kunt optimaliseren voor alle zoekwoorden die je wilt, maar als ze niet zijn waar jouw doelgroep naartoe gaat, kom je niet voor in hun zoekopdrachten.
  • Bepaal of de zoekwoorden die je gebruikt, geschikt zijn voor de zoekintentie. Google besteedt aandacht aan mensen die zoekwoorden verkeerd gebruiken en bestraft hen dienovereenkomstig.
  • Identificeer kansen met weinig concurrentie om goed te scoren en op het pad van jouw publiek. Waarom strijden om waardevolle short-tail-zoekwoorden als u long-tail-zoekwoorden kunt vinden die uw concurrenten hebben gemist?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *